Virtual Fracture Care app geeft patiënten zelf regie over herstel - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Cookievoorkeuren instellen

Onze website maakt gebruik van cookies. Een cookie is een klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op de harde schijf van uw computer wordt opgeslagen. De cookies op onze website zijn bedoeld om u via ommelanderziekenhuis.nl zo goed mogelijk te bedienen.

Als u geen cookies voor video’s accepteert, kunt u geen video’s op deze website bekijken. Als u geen cookies voor Google Maps accepteert, kunt u geen Google Maps kaarten gebruiken.

Lees meer over cookies in ons cookiebeleid

{}

Een botbreuk kan veel impact hebben op het dagelijkse leven. Of het nu gaat om het herstel na een enkel- of een sleutelbeenbreuk, de weg naar herstel kan een uitdaging zijn. Het Ommelander Ziekenhuis is gestart met het gebruik van de Virtual Fracture Care App (VFC-app). Met deze app hebben patiënten met een eenvoudige botbreuk of verstuiking zelf het herstel in handen en levert het Ommelander Ziekenhuis zorg op maat.

Liggende patiënt krijgt brace om zijn rechtervoet


Controleafspraak niet altijd nodig

Orthopedisch chirurg Arjan Hooghof vertelt hoe de app kan helpen bij het herstel. “Patiënten die onze Spoedeisende Hulp of Gipskamer bezoeken vanwege een eenvoudige botbreuk of verstuiking moesten eerst na een week voor controle terugkomen in het ziekenhuis. Deze vervolgbehandeling is niet altijd nodig. Eenvoudige letsels herstellen vaak vanzelf.” Met de Virtual Fracture Care app kunnen patiënten thuis herstellen en is een controleafspraak niet meer nodig.

Wat is de Virtual Fracture Care app?

Na een behandeling op de Spoedeisende Hulp of de Gipskamer krijgen patiënten voor vertrek een duidelijke uitleg over de VFC-app. De app is speciaal ontwikkeld voor patiënten met de 15 meest eenvoudige botbreuken of verstuikingen. De app biedt waardevolle informatie over zowel het herstel en als de behandeling. Patiënten krijgen duidelijke instructies via video’s, bijvoorbeeld over het vervangen van een brace of over het goed uitvoeren van een oefening.

De Breuklijn

Arjan: “Als de patiënt tijdens het herstel vragen heeft of toenemende pijn ervaart, dan kan de patiënt telefonisch contact opnemen met de gipsverbandmeester via de zogeheten Breuklijn. Dit zorgt ervoor dat de patiënt snel antwoord krijgt en eventuele twijfels over de behandeling of het herstelproces weggenomen wordt, zonder dat patiënt naar het ziekenhuis hoeft te komen.”

Nieuwsoverzicht
Complementary Content Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules
${loading}
Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules Deferred Modules