Het contact met de mensen vind ik het allerleukst - Ommelander Ziekenhuis Groningen

Het contact met de mensen vind ik het allerleukst

Karin Steutel is facilitair medewerker bij het Ommelander Ziekenhuis. Ze werkt bij de afdeling Schoonmaak en iedere dag gaat Karin met plezier naar haar werk.

De werkdag van Karin begint om half negen ‘s ochtends. Karin kleedt zich om en zet alle schoonmaakspullen klaar op de kar. Voordat ieder z’n eigen kant op gaat, wachten de collega’s van de afdeling Schoonmaak nog even op elkaar. Karin vertelt: “We werken allemaal alleen op een afdeling, maar wachten altijd op elkaar voordat we aan de slag gaan.”

Sociaal

Op haar ‘vaste’ afdeling is Karin een bekend gezicht. Ze maakt voornamelijk schoon op de Kinderafdeling van het Ommelander Ziekenhuis. “In mijn werk vind ik het contact met de mensen heel leuk. Met de patiënten, met de collega’s van de Kinderafdeling en natuurlijk met mijn collega’s van de afdeling Schoonmaak. We hebben zo’n ontzettend leuk team, dat maakt dat ik elke dag met plezier naar m’n werk ga.”

Soms werkt Karin ook op een andere afdeling. “De afwisseling om af en toe op een andere afdeling te werken, bevalt heel goed. Je ziet andere collega’s en een heel andere patiëntengroep. Dat maakt het werk heel afwisselend. Daarnaast heb ik geen vast rooster. Soms werk ik drie dagen achter elkaar, soms zit er een dag tussen. Om de drie weken werk ik in het weekend. De roosters krijgen we al vroeg van tevoren, dat is prettig.”

We hebben zo'n ontzettend leuk team, dat maakt dat ik elke dag met plezier naar m'n werk ga.

Doorwerken

Een praatje maken vindt Karin leuk, maar er moet ook flink doorgewerkt worden. “Ik begin elke dag met het schoonmaken van de speelkamer. Vervolgens maak ik het sanitair schoon en dan de patiëntenkamers. Daarnaast hebben we een werkschema van vier weken. Elke week pakken we een andere klus op. Deze week besteed ik bijvoorbeeld extra aandacht aan de kasten op de patiëntenkamers. Je moet wel flink kunnen doorwerken.”

Koffiedrinken en lunchen doen de collega’s van de afdeling Schoonmaak samen in het restaurant. “Het is altijd erg gezellig. We komen even bij, kletsen en lachen met elkaar. We bespreken hoe ver ieder is en kijken of we elkaar kunnen helpen. Zo zorgen we ervoor dat iedereen het werk op tijd afkrijgt en we samen de dag kunnen afsluiten. Die collegialiteit is heel fijn.”

Fit blijven

Niet alleen op het werk, maar ook in haar vrije tijd is Karin altijd vrolijk en energiek. “Ik probeer veel te bewegen, daar blijf je fit bij. Daarom ga ik twee keer per week naar de sportschool. Op woensdagavond zing ik bij het koor. Daarnaast ga ik vaak met de fiets naar het werk. Lekker fit de dag beginnen.”

Kom jij ons ritme versterken?

Op de fiets naar het ziekenhuis. Schoonmaakspullen pakken en aan de slag. Koffie met collega’s. ’s Avonds naar de sportschool of naar het koor. Dat is het ritme van Karin. Het ritme van de dag. Het ritme van het Ommelander Ziekenhuis.

Kom jij ons ritme versterken? Bekijk de vacatures op onze website of stuur een open sollicitatie.

Ervaringen overzicht